Opel CIH moottoreiden kombinaatioita

eve

CIH moottoreita on pääasiassa kolmella eri iskulla. Moottoreiden voi kasata eri kampiakseli ja kiertokanki yhdistelmällä, kunhan männän puristuskorkeus on oikea, tai riittävän lähellä oikeaa, että männän laen laskeminen ei heikennä liikaa mäntiä. Moottoreita on rakennettu, esim. Volvon mäntä ja Saabin kiertokanki yhdistelmällä. Myös Chevroletin mäntiä, esim Chevy 305 on käytetty tässä.

Alla taulukko Opel CIH moottoreiden alakertojen eri kokoonpanoista

Kampiakseli : 2.0 Kiertokanki: 128 Puristuskorkeus tulee olla : 45
Kampiakseli : 2.2 Kiertokanki : 128 Puristuskorkeus tulee olla : 41
Kampiakseli : 2.4 Kiertokanki : 128 Puristuskorkeus tulee olla : 37,5
Kampiakseli : 2.0 Kiertokanki : 134 Puristuskorkeus tulee olla : 39
Kampiakseli : 2.2 Kiertokanki : 134 Puristuskorkeus tulee olla : 35
Kampiakseli : 2.4 Kiertokanki : 134 Puristuskorkeus tulee olla : 31.5

Huomiona, että 1.9, 2.0 ja 3.0 litraisten moottoreiden kampiakseli on samalla 69,8 iskunpituudella.

Kampiakseleiden iskunpituudet

  • 2.0 = isku = 69,8
  • 2.2 = isku = 77,5
  • 2.4 isku = 85

Kiertokankien pituudet

  • 2.0 kiertokanki = 128 mm
  • 2.2 kiertokanki = 128 mm
  • 2.4 kiertokanki = 134 mm

Mäntien puristuskorkeudet

  • 2.0 männän puristuskorkeus = 45 mm
  • 2.2 männän puristuskorkeus = 41 mm
  • 2.4 männän puristuskorkeus = 31.5 mm

Opel CIH moottori




Vastaa

Viestisi*

Voit käyttää näitä HTML koodeja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Nimi*
Sähköposti*
Sivusto