Opel CIH moottoreiden venttiilivälysten säätäminen

Opel on käyttänyt 60-90 luvulla sekä sekä hydraulisia ja kovia nostimia ja niiden säätö on erilainen. Hydraulisten venttiilien säätö on hivenen helpompi, mitä kovien, koska hydrauliset säätävät väljyksen öljynpaineen mukaan. Hydraulisissa riittää, että säädetään keinuvivun ja venttiilin väljys nollaan ja tästä kiristetään kierros kiinni. Jos käytit hydrauliset nostimet tyhjänä ennen paikalleen laittoa, niin tarkkana väljyksen kanssa. Hydraulinostimet painuvat todella helposti…

BMW Moottorit

BMW M20 -moottori BMW:n vapaastihengittävä 6-sylinterinen 12-venttiilinen bensiinimoottori. Moottoria on valmistettu 2.0, 2.3, 2.5, ja 2.7-litraisena. BMW:n automalleja, joissa kyseistä moottoria käytetään ovat e30 e34 e21 e28.   BMW M40 -moottori M40 on BMW:n valmistama, vuonna 1987 ilmestynyt nelisylinteristen, hydraulinostimillisten, alunperin kahdeksanventtiilisien OHC-tyyppisien hihnajakoisten rivi-bensiinimoottorien sarja. Moottorit ovat Boschin Motronic-ruiskutussuutinjärjestelmällisiä. Moottorisarjan myöhemmissä varitaatioissa on 16 venttiiliä ja myöhäisemmissä on siirrytty…

Opel OHC ja DOHC Moottorit

Opel GM OCH ja DOHC Moottorit ja niiden arvot. Kuutiotilavuus / Poraus / Isku 1.2 / 1196 cm³ 77,8mm X 62,9mm Pikkulohko 1.3 / 1297 cm³ 75mm X 73,4mm Pikkulohko 1.4 / 1389 cm³ 77,6mm X 73,4mm Pikkulohko 1.6 / 1598 cm³ BB 80mm X 79,5mm Isolohko 1.6 / 1598 cm³ SB 79mm X 81,5mm Pikkulohko 1.8 / 1796 cm³…