Opel CIH moottorit kiertokanki mäntä isku poraus puristuskorkeus

Opel CIH moottoreiden kombinaatioita

CIH moottoreita on pääasiassa kolmella eri iskulla. Moottoreiden voi kasata eri kampiakseli ja kiertokanki yhdistelmällä, kunhan männän puristuskorkeus on oikea, tai riittävän lähellä oikeaa, että männän laen laskeminen ei heikennä liikaa mäntiä. Moottoreita on rakennettu, esim. Volvon mäntä ja Saabin kiertokanki yhdistelmällä. Myös Chevroletin mäntiä, esim Chevy 305 on käytetty tässä. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Alla taulukko Opel CIH…

Opel CIH moottoreiden venttiilivälysten säätäminen

Opel on käyttänyt 60-90 luvulla sekä sekä hydraulisia ja kovia nostimia ja niiden säätö on erilainen. Hydraulisten venttiilien säätö on hivenen helpompi, mitä kovien, koska hydrauliset säätävät väljyksen öljynpaineen mukaan. Hydraulisissa riittää, että säädetään keinuvivun ja venttiilin väljys nollaan ja tästä kiristetään kierros kiinni. Jos käytit hydrauliset nostimet tyhjänä ennen paikalleen laittoa, niin tarkkana väljyksen kanssa. Hydraulinostimet painuvat todella helposti…

Opel OHC ja DOHC Moottorit

Opel GM OCH ja DOHC Moottorit ja niiden arvot. Kuutiotilavuus / Poraus / Isku 1.2 / 1196 cm³ 77,8mm X 62,9mm Pikkulohko 1.3 / 1297 cm³ 75mm X 73,4mm Pikkulohko 1.4 / 1389 cm³ 77,6mm X 73,4mm Pikkulohko 1.6 / 1598 cm³ BB 80mm X 79,5mm Isolohko 1.6 / 1598 cm³ SB 79mm X 81,5mm Pikkulohko 1.8 / 1796 cm³…